ABONARE NEWSLETTER

Gratuit Testul familiei,
povesti, promotii

NOUTATI

Ce cuprinde un proces de invatare complet
Creativitatea in educatie
Cum se formeaza prieteniile intre copii
Pumnul de nisip
Ce ni s-a spus in copilarie
Sfaturi pentru a fi un tata mai bun
Muzica si procesul de invatare
Incurajeaza curiozitatea si apreciaza efortul copilului
Ateliere de creatie in aer liber

Felicitari cu suflet
fel

RECOMANDARI

Ce este inteligenta emotionala?
Ce stil de invatare (VARK) are copilul tau?
Cum pot sa-l invat pe copil in loc sa-l pedepsesc
De ce nu e bine sa fii un parinte permisiv
Diferenta intre copilul inteligent si-copilul sclipitor
Povestea adevarata a unui copil indigo

imagine copii ingerasi

 

 Ce cuprinde un proces de invatare complet

 

          
Ce trebuie sa invete copiii pentru a se descurca in societatea de astazi? Raspunsul este unul complex, care atinge toate aspectele vietii: fizic, intelectual si emotional.
Iata cele patru mari domenii pe care procesul de invatare ar trebui sa le acopere:

1. Cunostinte. Acestea constau in fapte, concepte, idei, vocabular, povesti si altele. Copiii acumuleaza aceste informatii prin raspunsurile pe care le primesc la intrebarile lor, prin explicatii, descrieri sau mentionarea unor evenimente, dar si prin procese active si constructive de observare si extragere de concluzii proprii.

2. Abilitati. Acestea se obtin intr-o perioada relativ mica de timp, fiind usor de observat si integrat. Abilitatile fizico-motorii, sociale, verbale, de numarare sau desenare sunt doar cateva dintre cele mai importante. Ele pot fi invatate in procesul predarii lor sau imitate pe baza observatiei si pot fi imbunatatite prin indrumare contiuna, antrenare sau repetitie.

3. Inclinatii. Acestea pot fi definite ca fiind “comportamente ale mintii” sau tendinte de a raspunde intr-un anumit fel la anumite situatii. Curiozitatea, atitudinea prietenoasa, superioritatea fata de ceilalti, generozitatea, rautatea sau creativitatea sunt exemple de astfel de inclinatii.
Este la fel de important sa precizam ca este o mare diferenta, spre exemplu, intre a avea aptitudini de scriere si a avea inclinatia de a fi scriitor. Inclinatiile nu sunt invatate prin instruire obisnuita. Multe dintre ele - cum ar fi inclinatia de a invata si a trage concluzii din experienta de viata - sunt innascute.
Multe dintre inclinatiile pe care adultii doresc sa le transmita copiilor lor sau sa le imbunatateasca - cum ar fi creativitatea, deschiderea spre lume, cooperarea, tendinta de a-si face prieteni - se invata traind printre oameni care le practica sau le manifesta, ele fiind apoi ‘fixate’ prin folosirea lor efectiva. Pentru a acumula o inclinatie sau a o intari, copilul trebuie sa aiba oportunitatea de a o exprima prin comportament. Cand acest lucru se intampla, ea poate fi intarita prin raspunsul pe care il primeste si prin satisfactia obtinuta prin aceasta experienta.
Profesorii pot intari aceste inclinatii in comportamentul copiilor prin stabilirea unor obiective de invatare si recompensarea ulterioara a efortului de invatare mai degraba decat stabilirea obiectivelor de performanta. Un profesor care spune: “Vezi cate poti afla despre acest lucru” in loc de “Vreau sa vad cat de bine te descurci” incurajeaza copilul sa se concentreze pe ce are de invatat, nu pe o evaluare a performantei lui.

4. Sentimentele. Sunt stari emotionale subiective. Unele sunt innascute (teama, spre exemplu), in timp ce altele sunt invatate. Printre acestea din urma mentionam sentimentul increderii, apartenentei, sigurantei si competentei. Sentimentele in legatura cu profesorii, scoala sau colegii sunt invatate in primii ani de viata. Ele il pot marca definitiv pe copil, transformandu-i personalitatea.

De aceea, este esential ca parintii sau profesorii sa nu-l priveasca pe copil ca pe un robot sau un obiect care trebuie inzestrat doar cu informatii, ci sa vada ansamblul, fiinta umana in continua formare, cu un potential aflat in dezvoltare dar inca necunoscut, cu vise si temeri, care trebuie indrumata si sustinuta pentru a-si contrui propriul drum in viata
Copyright © Educa prin iubire

Mai multe despre acest subiect gasesti in cartea "Educa prin iubire, cu intelepciune".

O noua editie!
Educa prin iubire,
cu intelepciune

Educa prin iubire, cu intelepciune

 

Povesti cu morala
pentru copii
- editie cartonata

Povesti cu morala pentru copii

Recomanda unui prieten:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Carti educative
   Educa prin iubire, cu intelepciune
   Povesti cu morala pentru copii
  Articole
  Articole educatie
   Articole spiritualitate
  Articole scoala
  Articole sanatate
    Articole timp liber
  Povesti pentru suflet
  Interpretarea desenului
  Testul arborelui
   Testul familiei
   Analiza desen
  Teste IQ/EQ
  Carti personalizate
  Planse de colorat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               

                     home     proiectul EII      noutati      concurs    termeni si conditii     contact      ANPC            
Copyright © 2010-2013 Educa prin iubire. Toate drepturile rezervatefundal