ABONARE NEWSLETTER

Gratuit Testul familiei,
povesti, promotii

NOUTATI

Concurs - "Cum sa avem o lume mai frumoasa?"
Baterii de teste pentru copii cu varsta intre 6 si 15 ani
O noua editie "Educa prin iubire"
Cum dezvoltam gandirea copilului prescolar
Educatia prin metoda Montessori
Imbunatatirea aptitudinilor de gandire

Felicitari cu suflet
fel

RECOMANDARI

Ce este inteligenta emotionala?
Ce stil de invatare (VARK) are copilul tau?
Cum pot sa-l invat pe copil in loc sa-l pedepsesc
De ce nu e bine sa fii un parinte permisiv
Diferenta intre copilul inteligent si-copilul sclipitor
Povestea adevarata a unui copil indigo

imagine copii ingerasi

 

 Viata sanatoasa - o “afacere” de familie

 

 

Pentru a asigura copiilor vostri o baza solida de dezvoltare trebuie sa-i invatati importanta alimentatiei corecte si a activitatii fizice regulate.

Ca parinti, jucam un rol foarte important in asigurarea unei hrane sanatoase copilului si intregii familii. Noi putem forma comportamente corecte ale copiilor, care sa dureze toata viata, dand propriul exemplu. Trebuie sa facem din “a manca sanatos” si din “activitatea fizica ” obiceiuri zilnice, dar si distractive.

Esentiale pentru o dieta sanatoasa sunt: varietatea, echilibrul si moderatia. Asigurati-va ca familia dumneavoastra mananca legume, fructe si toata gama de cereale, precum si peste si carne de pui. Pentru a mentine greutatea, atat adultii, cat si copiii trebuie sa echilibreze caloriile pe care le ingereaza cu cele arse prin activitati fizice. Faceti o regula din a manca mai sanatos si a face miscare mai des.

Iata cativa pasi de pornire pentru o alimentatie sanatoasa:

1. Lasati bomboanele, bauturile carbogazoase si prajiturile la magazin. Inlocuiti-le cu fructe, legume, seminte, alune si lactate cu grasimi reduse.

2. Serviti salata la pranz, un mar ca gustare de dupa-amiaza si legume la cina.

3. Portiile pentru copii sa fie pe masura lor; mai bine lasati copilul sa ceara daca mai vrea, decat sa umpleti farfuriile.

4. Daca totusi va hotarati pentru pizza intr-o seara, echilibrati masa cu salata sau fructe.

5. Fiti consecventi! Stabiliti un orar al meselor pentru mesele principale si pentru gustari. Mancati impreuna ori de cate ori este posibil.

6. Restrictionati accesul copiilor la frigider si la dulciuri.

7. Opriti televizorul in timpul mesei si nu-i lasati pe copii sa manance in timp ce se uita la televizor.

8. Recompensati copiii cu laude, imbratisari si activitati distractive, dar nu cu dulciuri!

9. Implicati-i pe copii in pregatirea mesei si a mancarurilor. Vor manca mai cu pofta atunci cand au dat si ei o mana de ajutor.

10. Folositi metode sanatoase de a gati, cum ar fi coacerea si gratarul sau fiertul la aburi si folositi grasimi sanatoase, cum ar fi uleiul de masline.

11. Invatati-i pe copii sa aleaga mancaruri sanatoase si in afara casei. Atentionati-i atat asupra calitatii, cat si cantitatii. Chips-urile, snacks-urile, mancarea fast-food nu inseamna mai sanatos, din contra! Mai multa mancare nu e intotdeauna mai bine pentru ei; portii pe masura lor sunt mai indicate.

Activitatea fizica este de asemenea esentiala. Copiii au nevoie de minimum 60 de minute de recreere in aer liber in fiecare zi.

Cum putem sa-i atragem in activitati sportive:

1. Fiti un model pentru copiii vostri facand activitati fizice zilnice. Adultii au nevoie de cel putin 30 de minute de activitate fizica pe zi.
2. Plimbati-va cu cel mic ori de cate ori puteti – spre scoala sau magazine, prin parc.
3. Luati o cina in aer liber in loc sa priviti la televizor impreuna sau sa jucati jocuri pe computer.
4. Planificati week-end-uri active. Includeti mersul cu bicicleta, urcatul pe munte, plimbari sau jocuri cu mingea. Faceti o plimbare intr-un parc sau la zoo, mergeti la patinaj sau la piscina.
5. Oferiti-va sa-l insotiti pe copil la practicarea sportului sau favorit sau inscrieti copilul intr-un program de grup.
6. Implicati copilul in treburile zilnice cum ar fi: plimbatul cainelui, curatenia in casa, spalarea masinii si lucrul in curte.
7. Nu lasati televizoarele in camera copiilor. In afara de pericolul sedentarismului, privitul la televizor sau statul la computer duc la pierderea abilitatii de a socializa, precum si a capacitatii de gandire.
Copyright © Educa prin iubire

Articole cu teme asemanatoare:

Copiii si activitatile sportive
Copiii si televizorul
10 alimente pentru sanatatea copilului tau
Sa invatam copiii sa iubeasca natura

Subiect dezvoltat pe larg in cartea "Educa prin iubire, cu intelepciune".

O noua editie!
Educa prin iubire,
cu intelepciune

Educa prin iubire, cu intelepciune

 

Povesti cu morala
pentru copii
- editie cartonata

Povesti cu morala pentru copii

Recomanda unui prieten:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Carti educative
   Educa prin iubire, cu intelepciune
   Povesti cu morala pentru copii
  Articole
  Articole educatie
   Articole spiritualitate
  Articole scoala
  Articole sanatate
    Articole timp liber
  Povesti pentru suflet
  Interpretarea desenului
  Testul arborelui
   Testul familiei
   Analiza desen
  Teste IQ/EQ
  Carti personalizate
  Planse de colorat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               

                     home     proiectul EII      noutati      concurs    termeni si conditii     contact      ANPC            
Copyright © 2010-2013 Educa prin iubire. Toate drepturile rezervatefundal